Stor dag för Saga!

I lördags så var det öppet hus och ko släpp. Min och Sagas uppgift var att gå runt och låta folk titta,fota och klappa på Sagis. Det var helt crazy! När jag bestämde mig för att tacka ja till det så hade jag ingen aning om hur mycket folk som skulle komma, och vilka idioter vissa var!
Jag tog ut Saga medan korna släpptes för att jag trodde att det skulle vara mindre folk, men där hade jag fel! För precis samtidigt kom en hel drös med minst 100pers och alla ville klappa, 90%var småbarn och korkade föräldrar. Shit! Nu sparkar hon, flyr eller något tänkte jag. Men Saka bara stod där! Även fast 100 pers skulle klappa samtidigt. Det petades på huvud,nos och överallt trots att jag tydligt sa åt folk att dom inte fick klappa på huvudet. Och några förräldrar körde barnvagnarna direkt fram till sagas bekben som stod i perfekt höjd för att ungen skulle bli sparkad i huvudet om Saga inte vore så underbar! "suck" säger jag bara om vissa korkade förräldrar!
Liv och rörelse överallt, springande och skrikande barn!
Är så stolt över Saga så att jag blir knäsvag. Helt sjukt! Att hon var så himla duktig! Fick jätte mycket beröm för hur fin och lydig hon var av både lärare och privatpersoner. Denna dagen får aldrig glömmas! Finafina lilla Saga, så långt vi har kommit! Kan inte fatta att hon inte fick panik, rymde eller ens var nervös. Ett tag så var hon rädd, men då tryckte hon mig bara mot mig! Sen kom mamma och hälsade på saga och hämtade mig för att vi skulle till sommarstugan över helgen! <3
OJ vilken rörig text ni fick X)
Gamal bild på älskling.
Efter detta så har vi båda verkligen fått självförtroende känns det som! Vi klarar vad som helst<3
Update: Tydligen så var det ca 1500 pers på marknaden!!
Hon litar på mig, min lilla Saga<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min lilla Kviga

Saga är föd den 12-12-2012. En pigg och orädd liten kviga som alltid kan lysa upp mitt liv. Själv heter jag Lina och pluggar mitt första år i lantbruk på Stiernhööksgymnasiumet. Jag jobbar för att bevara det småskaliga jordbruket och för alla djurens välfärd. Förutom Saga så har jag kaninen Hobbit som är min trogna rumskompis. //En kviga och en randome tjej.

RSS 2.0