KAOS

Omg, denna lilla kvigan.
Mamma kom till Rättvk från stockholm för att hämta mina saker och kanin. Som avslutning innan hon åkte hem så skulle vi ta en mysig promenad med Saga vid vattnet. Men nej, för då var Saga på sitt sämsta humör på riktigt länge. Vädret var kvavt och det var åska i luften, så jag misstänker att det påverkade henne.
Men jag fick putta,dra och lirka henne halva promenaden. Hon vägrade gå ett steg själv innan jag insåg att det inte var någon ide att fortsätta och vände hem.
På hemvägen så gick vi upp på en kulle för att ta några bilder. Men då vägrade Saga stå stilla och höll på hola tiden med benen osv.
Efter en stund så började jag tappa tålamodet. Precis när det nått sin gräns så puttade Saga till mig så att jag rullade ner för kullen bland brännässlor! Fyfaan vad det sved och stacks.
Ååh jag blev inte ens sur utan jag brast bara ut i ett skratt! Så himla misslyckat så att man bara kan garva åt det! HAHA! Både jag och mamma dog av skratt resten av hemvägen! X)
Jag hoppas på bättre dag imoggon istället. För såhär brukar hon inte vara!
TUR at thon är så himla söt <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min lilla Kviga

Saga är föd den 12-12-2012. En pigg och orädd liten kviga som alltid kan lysa upp mitt liv. Själv heter jag Lina och pluggar mitt första år i lantbruk på Stiernhööksgymnasiumet. Jag jobbar för att bevara det småskaliga jordbruket och för alla djurens välfärd. Förutom Saga så har jag kaninen Hobbit som är min trogna rumskompis. //En kviga och en randome tjej.

RSS 2.0