Är hemma från paradiset.

Känns vemodigt.
Har jobbat och bott på Karl Tövåsen fäbod och gårdsmejeri. Tre veckor utan tv,dator eller el. Underbart! Det har hänt så sjuukt mycket och jag har lärt mig obeskrivligt mycket. Ska berätta det bästa om jag orkar. Men man kan väl i alla fall säga att det är ett tufft yrke med få raster. Arbetsdagen har sett ut såhär:
Vakna 5.30. Mjölka kor, mocka och mata till kor och kalvar, släppa ut djuren, mata och städa till ca 11.00 då kafeet öppnar. Då diskar jag, kokar messmör eller gör produkter till klockan 16.00 då det stänger. Efter det är det ungefär samma rutiner som på morgonen till ca 18.30-19.30.
Mycket hårt slit, bära tonvis med mjölk kannor, vattenhinkar och fodersäckar.
Men det underbaraste jag kan tänka mig.<3
Nästan alla djur går lösa på skogen, hästar kor, getter och hönsen.
Alla förutom grisarna, kaninerna och hundarna.
Grisarna går däremot i en jätte stor hage.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min lilla Kviga

Saga är föd den 12-12-2012. En pigg och orädd liten kviga som alltid kan lysa upp mitt liv. Själv heter jag Lina och pluggar mitt första år i lantbruk på Stiernhööksgymnasiumet. Jag jobbar för att bevara det småskaliga jordbruket och för alla djurens välfärd. Förutom Saga så har jag kaninen Hobbit som är min trogna rumskompis. //En kviga och en randome tjej.

RSS 2.0