Dags för update ^^

Ja, det var ett tag sedan.
Men nu är det daggs att skriva om min lilla ängel igen <3
Tillbaka i älskade Rättvik! Vill aldrig flytta härifrån, underbaraste vännerna och skolan.
Tills i tisdags så har jag bara gosat och lekt med Saga.
Men i tisdag så var det på riktigt.
Saga, jag, några andra djur och massa underbara kamrater drog med skolan på jorden och skogens dag i Borlänge för att lära mellanstadie elever om lantbruket och dess betydelse.
800pers, typ alla skulle klappa och känna samtidigt, stora klungor som flockades runt. Skrik, respektlösa barn som tog dig på ansiktet och överallt.
Men Saga bara stod där, från 9.00-14.00 och ställde upp till 110%
Just nu är jag gladast och stoltast i världen.
Tack fina underbara Saga!
Vi har så sjukt mycket kul framför oss, hon och jag!!
Nu ska jag dra igång med träningen på riktigt!
Jag pratade med chefen lite, och tog upp en liten ide!
I vinter om hon är inkörd så ska jag sätta pulka efter henne och gå på julmarknaden och låta folk åka efter henne.
Hoppas på att tjäna några slantar på det.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min lilla Kviga

Saga är föd den 12-12-2012. En pigg och orädd liten kviga som alltid kan lysa upp mitt liv. Själv heter jag Lina och pluggar mitt första år i lantbruk på Stiernhööksgymnasiumet. Jag jobbar för att bevara det småskaliga jordbruket och för alla djurens välfärd. Förutom Saga så har jag kaninen Hobbit som är min trogna rumskompis. //En kviga och en randome tjej.

RSS 2.0