Kon är människans bästa vän.

Enligt mig, något som inte många fattar. Utan nötkreatur så hade inte mänskligheten(särskilt Sverige) klarat sig. För många, många år sedan, kalla vintrar utan element och hade inte vi klarat oss utan korna. Då var dom en del av familjen. Dom som i samma hus som oss för att ge oss värme som vi inte hade överlevt utan. Hundarnas värme var inte tillräcklig och hästar har sällan rätt psyke. Korna gav mjölk vilket mättade både hunger och törst under dom extrema livsförhållanden man levde i under dom nordiska vintrarna.
Kor finns överallt i världen och är för många fortfarnade nödvändigt för överlevnad.
Desutom så har dom fantastiska personligheter, vänligare djur finns inte.
Trots att vi behandlar dom som skit. 
Fina Ingrid.<3
Ett mål med saga är att jag ska visa världen att även kor duger till mer än bara produktion.
Det har jag alltid vetat, dom långa sommardagarna på fäboden med korna som jag är upvuxen med.
Och Saga har visat det extra mycket.  
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min lilla Kviga

Saga är föd den 12-12-2012. En pigg och orädd liten kviga som alltid kan lysa upp mitt liv. Själv heter jag Lina och pluggar mitt första år i lantbruk på Stiernhööksgymnasiumet. Jag jobbar för att bevara det småskaliga jordbruket och för alla djurens välfärd. Förutom Saga så har jag kaninen Hobbit som är min trogna rumskompis. //En kviga och en randome tjej.

RSS 2.0