Nya äventyr!

Denna veckan har aga fått testa på två nya saker. I måndags så blev det tömkörning :D Okej, kanske inte riktigt. Men jag fäste två långa grimskaft på sidorna av Sagas grimma och gick bakom och drev framåt. Det gick rätt hyfsat för att vara första gången. Vi höll inte på särskilt länge, ca 10min bara eftersom att Saga började tröttna. Men mot slutet så fattade hon lite i alla fall.
I går så gjorde vi något riktigt kul!
Vi tog en promenad till djurbadstranden för att Saga skulle få känna lite på vattnet.
Det var jätte varmt, minst 20grader så Saga tyckte att det var jätte jobbigt och ville inte alls gå först. Men efter en stund så gick det bättre.
När vi kom till stranden så blev Saga genast piggare. Jag ledde ner henne till i vattnet utan problem. Saga tyckte att det var superkul! Stranden är otroligt fin och långrund. Perfekt att springa i vattnet!
När Saga vant sig vid vattnet så blev hon superbusig! Hon lekte och hoppade i det grunda vattnet. Sen så tog vi en springtur. Saga galoperade lyckligt efter mig och tog många bocksprång! <3 Det måste ha varit bland det roligaste både hon och jag har varit med om <3 <3
Filmade andra gången vi plaskade i vattnet, men då var Saga inte alls på humör längre, så ni får nöja er med några över redigerade bilder klipta från filmen :3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min lilla Kviga

Saga är föd den 12-12-2012. En pigg och orädd liten kviga som alltid kan lysa upp mitt liv. Själv heter jag Lina och pluggar mitt första år i lantbruk på Stiernhööksgymnasiumet. Jag jobbar för att bevara det småskaliga jordbruket och för alla djurens välfärd. Förutom Saga så har jag kaninen Hobbit som är min trogna rumskompis. //En kviga och en randome tjej.

RSS 2.0