Veterinär med min bästa kompis.

Efter en jävligt hård dag i ladugården så skulle jag äntligen få lite lugn och ro tänkte jag.
Men så blev det inte.

När jag strax efter 17:00 kom hem till lägenheten så Satt Hobbit mitt i rummet på mattan som vanligt. Men någonting var fel. Hobbit andades inte som han skulle. Han andades snabbt och stressat. Först tänkte jag att han blivit skrämd av något utanför så jag brydda mig inte så mycket om det. Men efter ca 30 min så andades han fortfarande konstigt. Så jag sökte runt på internet. Ju mer jag kollade, ju mer orolig blev jag. Andningsvårigheter är allvarligt för kaniner. Men Hobbit åt som han skulle, var pigg och mådde allmänt bra förutom hanns konstiga andning. Efter att jag ringt till en veterinär och bett om råd så beslutade jag mig för att ta in honom till Falu djursjukhus. Två underbara djurvårdselever på skolan skjutsade mig dit och var med mig.

När vi kom in på djurkliniken ca klockan 22:00 så kollades hjärtat, andning och lungor. Hobbit röntgades och det krångladesmycket för hanns del. Men inge fel hittades. Hanns lungor var jätte fina, inget problem med hjärtat och han hade gått hull. Men andningen ver inte som den skulle. Så det var bara att åka ända hem till Rättvik igen. Veterinären tror inte att det är allvarligt. En teori är att han har blivit ordentligt uppskrämd av något medan jag har varit borta och fortfarande är i chock. Så i natt så ska jag vara vaken och kolla till Hobbit. Blir det värre så får vi åka in igen, men jag tycker att det har blivit lite bättre i alla fall. Så alla tummar och tår får hållas för min älskade lilla kompis. 

Hopp om mänskligheten har verkligen kommit tillbaka till mig. Att två tjejer som jag inte känner erbjudersig att ta mig och Hobbe till vetrinären sent på kvällen och väntar tills det är över. Dom lyckades tillockmed lugna ner mig och få mig att garva innan besöket. Trots att jag var ett jävla nervrak som var så nervös så att jag höll på att spy och bryta ihop av oro.
Sånna männsikor förtjänar allt guld <3 
Vetrinären var också jätte snäll och profsig. Så creds till Falun djurklinik. 
Tur att det finns sån bra hjälp tillgänglig för min bästa kompis. Vet inte hur jag skulle överleva utan Hobbit. Han är alltid där. Kommer alltid skuttandes så fort jag öppnar dörren till lägenheten efter skolan. Han sover i samma säng som mig, är med mig i allt. Över allt. Hobbit är helt enkelt den som får mig att överleva vardagen och alla motgångar. <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min lilla Kviga

Saga är föd den 12-12-2012. En pigg och orädd liten kviga som alltid kan lysa upp mitt liv. Själv heter jag Lina och pluggar mitt första år i lantbruk på Stiernhööksgymnasiumet. Jag jobbar för att bevara det småskaliga jordbruket och för alla djurens välfärd. Förutom Saga så har jag kaninen Hobbit som är min trogna rumskompis. //En kviga och en randome tjej.

RSS 2.0