Eeeh..Borde det verkligen stå en ko där..?

DETTA möttes jag och en kompis av när vi skulle mocka till ungdjuren.
HAAHAHAHAHA fyfan vilket gott skratt jag fick!
Kan bara säga att den lilla kvigan inte hade något att göra där, och vetefan hur hon tog sig dit!
Det är typ en meter högt att hoppa och en hög kant på ena sidan, och på andra sidan så är det ett staket som är aldelens för lågt för att krypa under. Hon satt fast och tog sig inte loss själv, men hade ingen som helst panik utan verkade stå ganska bra där X)
Vi fick fälla ner henne så att hon låg ner och sen dra henne under järnstaketet. Inte ens när vi fäste ett rep runt benet för att dra om kull henne så fick hon panik! Så jääävla skön ko alltså!
Det är därför jag älskar kossor så mycket.
Egentligen inget att garva åt eftersom att det hade kunnat sluta helt åt helvette, men fyfaaan vad kul det såg ut :') <3 Framförallt faktumet av hur lugn hon var med tanke på den kritiska situationenoch det eviga mysteriet hur i helvette hon kom dit!
Ibland undrar man ju vad i helvette dessa kluriga kvigor sysslar med!
----------------------------------------------------------------------------------------
Idag så var Saga jätte pigg, så jag körde lite klättring vilket hon verkade tycka var kul. Nu så är jag påväg till hem till kära Nacka för att det är långhelg och träffa världens bästa ponny igen!! :D <3


Kommentarer
Amanda

Tack så jättemkt! Härlig header :)

2013-05-09 @ 10:53:47
URL: http://amzzie.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min lilla Kviga

Saga är föd den 12-12-2012. En pigg och orädd liten kviga som alltid kan lysa upp mitt liv. Själv heter jag Lina och pluggar mitt första år i lantbruk på Stiernhööksgymnasiumet. Jag jobbar för att bevara det småskaliga jordbruket och för alla djurens välfärd. Förutom Saga så har jag kaninen Hobbit som är min trogna rumskompis. //En kviga och en randome tjej.

RSS 2.0