Sådan ko sådan matte?

Nu har Saga kommit in i en hemsk trots period då hon vill tvärtemot allt jag vill. Så fort vi kom utanför dörren så vägrade hon att gå. Så jag vände mig med ryggen mot henne och väntade.Efter ca 5min så gick hon fram till mig. Då tog jag ett steg till. När Saga inte ville följa efter då så stannade jag igen. Samma sak, hon kom närmare men följde inte efter när jag gick iväg. Och så fortsatte vi i minst 30 min. Men för varje gång så syntes en liten bättring. Saga kom fram till mig snabbare och snabbare. Tillslut så gick hon långsamt efter. Då beslutade jag mig för att gå hem med henne och ryckta istället. Saga må vara envis som synden, men vem kan klandra henne. Precis som jag så kan man inte tvinga henne, det gör henne bara ännu starkare. Utan man får bara vänta tills hon tröttnar.Inte gå dit hon vill eller låta henne vinna utan bara stå kvar tills hon kommer. Jag är trots allt ännu envisare. Saga är även otroligt lugn och pålitlig vilket är en bra egenskap. Så jag får bara fortsätta ha tålamod och köra på denna metoden. Jag vet att det kommer funka.
Envishet är inget dåligt tecken. Den tyder på styrka och tålamod. Jag tänker ta väl vara på egenskapen och försöka forma den till något bra.
Jag älskar Saga för den hon är. Hon är perfekt för mig. Har en del att jobba med men allt kan ju inte vara perfekt. Är jätte nöjd ändå och vet att vi är en bra bit på väg mot bättring.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min lilla Kviga

Saga är föd den 12-12-2012. En pigg och orädd liten kviga som alltid kan lysa upp mitt liv. Själv heter jag Lina och pluggar mitt första år i lantbruk på Stiernhööksgymnasiumet. Jag jobbar för att bevara det småskaliga jordbruket och för alla djurens välfärd. Förutom Saga så har jag kaninen Hobbit som är min trogna rumskompis. //En kviga och en randome tjej.

RSS 2.0