Morgonpass

Blev ett tidigt pass innan lektionerna. På promenaden så var Saga ännu envisare än igår. Till skillnad från hästar så tycks kalvar planera mer. Dom får heller inte lika mycket panik utan bestämmer sig helt enkelt tidigt för att något är läbbigt och att hon då inte ska gå förbi!
Idag så verkade hon tycka att allt var läskigt. Så det var bara att ha tålamod.Det är trotsallt bara tredje gången hon är utomhus. Så hon fick stå stilla och kolla och smälta allt nytt innan vi gick vidare. I slutet så gick hon i alla fall dit jag ville. Envis som en åsna, att försöka tvinga henne funkar inte, utan här gäller det att kompromissa så att både hon och jag blir nöjda. Använder mig av samma metod som hon. Inget krångel utan bara stå stilla och göra inget tills hon tröttnar. Funkar hyffsat, ser egentligen inget annat sätt att göra det.

Peta näsan, Saga style :3
Senare på dagen drog jag tillbaka för att bara mysa lite. Då passade Saga på att ta en tupplur i mitt knä <3
 
 


Kommentarer
Madde

haha, åååh så söööt! :)

Svar: mm min stolthet <3
Lina Kramer

2013-04-11 @ 23:41:10
URL: http://cajjohjartamadde.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min lilla Kviga

Saga är föd den 12-12-2012. En pigg och orädd liten kviga som alltid kan lysa upp mitt liv. Själv heter jag Lina och pluggar mitt första år i lantbruk på Stiernhööksgymnasiumet. Jag jobbar för att bevara det småskaliga jordbruket och för alla djurens välfärd. Förutom Saga så har jag kaninen Hobbit som är min trogna rumskompis. //En kviga och en randome tjej.

RSS 2.0