Galet pigg!

Detta var bland dom underbaraste promenaderna! <3
Till en början så var saga sjukt pigg. Så jag bestämde mig för att ta en lite längre tur till Siljan och promenera lite på stranden. Ditvägen gick jätte bra.Vi joggade och busade en del på grusvägarna. Saga var glad och pigg. När hon kom till den friska strand doften så blev hon ännu busigare. Så vi tog en liten galopp. Man får passa på innan turist säsongen drar igång. Vi hade det fantastiskt trevligt. Det var varmt ute och solen sken på den klarblå himmelen. Men på hemvägen så ville hon inte alls gå. Hon tvärnitade, ville gå tillbaka och utforska mer. Så jag fick putta, dra och ssmacka hela vägen hem. Ditvägen gick på 15min men hemvägen tog minst 30 mig X) Skämde ut oss lite genom att komma försent till ladugården till lite irriterad personal. Tur att dom är så snälla där! Men,men! Läxan är lärd. Alltid vara ute i god tid om man promenerar med en kalv!
En snäll mamma och hennes dotter tog några bilder :) 
Leeskiga pollar.
 


Kommentarer
<3

Fina!!!!

2013-04-25 @ 12:05:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min lilla Kviga

Saga är föd den 12-12-2012. En pigg och orädd liten kviga som alltid kan lysa upp mitt liv. Själv heter jag Lina och pluggar mitt första år i lantbruk på Stiernhööksgymnasiumet. Jag jobbar för att bevara det småskaliga jordbruket och för alla djurens välfärd. Förutom Saga så har jag kaninen Hobbit som är min trogna rumskompis. //En kviga och en randome tjej.

RSS 2.0