Envisare än en åsna.

SagabagabusDagen började väl lite sisådär med att jag fick jaga kalv. När jag skulle gå ut från kalvhallen med Saga så råkade jag skrämma en kalv så att den hoppade över staketet, slog en volt och sprang lös! Shit vad shockad jag blev! Men kalven klarade sig utan några skador och irrade omkring. Tack och lov så var alla grindar stängda, så det var bara att valla tillbaka den lille busen!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sen så blev det prommenix med Saga. Först så ville hon ingenting. Men efter jag smörat lite genom att pyssla och ryckta en stund så blev det lite bättre. Men Saga var fortfarande envisare än en åsna. När jag skulle ge upp så ville hon inte gå hem heller. Iblan fattar jag inte vad sjutton hon vill? X)
Men efter lite tålamod så fick hon plötsligt ryck och tyckte att allt var jätte kul. Så jag tog henne till en stor hage där vi sprang och tränade. Saga har börjat tappa respekten och springa på och över mig, men det jobbar vi på. Efter det så vill hon inte gå hem och ännu en gång testades mitt tålamod när hon denna gången inte vill gå hem.
Hon må vara en odåga, men söt är hon i alla fall<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min lilla Kviga

Saga är föd den 12-12-2012. En pigg och orädd liten kviga som alltid kan lysa upp mitt liv. Själv heter jag Lina och pluggar mitt första år i lantbruk på Stiernhööksgymnasiumet. Jag jobbar för att bevara det småskaliga jordbruket och för alla djurens välfärd. Förutom Saga så har jag kaninen Hobbit som är min trogna rumskompis. //En kviga och en randome tjej.

RSS 2.0