Envis?

Dagens promenad var väldigt varierande. Till en början så var Saga sjukt envis och ville inget som jag ville. Men efter lite lirkande så blev hon piggare. När vi ökade tempot så fick Saga glädje ryck och började bocka och busa. Att skutta i vatten var visst super kul. :) Och att upptäcka allt nytt och konstigt. Men på hemvägen så ville hon inte alls! När hon äntligen kommit på hur kul det är utanför ladugården så kan man väl inte vända hem?
Men hon fick som hon ville, för när vi var framme så var visst dörren låst! Så det var bara att försöka få tag i någon som kunde låsa upp åt oss medan vi busade en stund till. Blev en jätte härlig liten tur i solen.


Imorgon tar jag med kameran, då blire bättre bilder :3
 
 


Kommentarer
Katarina

Riktigt sött!

Svar: Tack :) Ja hon är för bedårande min lilla prinsessa <3
Lina Kramer

2013-04-10 @ 22:17:33
erika

Tack snälla :) sköna är dem med. Oh har du en liten kalv?

Svar: Mjaa, inte min egna nej. Hon ägs utav skolan. Men jag uppfostrar henne själv, och hon känns typ lite som min egna :)
Lina Kramer

2013-04-10 @ 22:23:09
URL: http://www.erikajoyisabella.blogg.se
erika

Så gulligt! Vad gör du med den? :)

Svar: Saga är under utbildning som en häst :) Just nu håller jag på att miljöträna och fortsätta bygga förtroende och tjata in enkla kommandon. Om ca ett år så ska hon börja ridas in.
Lina Kramer

2013-04-10 @ 23:04:46
URL: http://www.erikajoyisabella.blogg.se
Thea

Åh vad söt liten kalv! :)
Kolla gärna in på min blogg och se vad du tycker! :)
//Thea

Svar: Jaa min lilla prinsessa<3 Har besökt din blogg och tycker att den är jätte mysig :)
Lina Kramer

2013-04-11 @ 09:23:16
URL: http://theas.webblogg.se
Ponnydressyr

Sv: Visst?

Åh vilken söt ko :'D

Svar: Mm visst är hon fin <3 Svsv:Joo men jag älskar grisar :D
Lina Kramer

2013-04-11 @ 09:59:38
URL: http://ponnydressyr.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Min lilla Kviga

Saga är föd den 12-12-2012. En pigg och orädd liten kviga som alltid kan lysa upp mitt liv. Själv heter jag Lina och pluggar mitt första år i lantbruk på Stiernhööksgymnasiumet. Jag jobbar för att bevara det småskaliga jordbruket och för alla djurens välfärd. Förutom Saga så har jag kaninen Hobbit som är min trogna rumskompis. //En kviga och en randome tjej.

RSS 2.0